Svampkurs!

Lördag den 17 augusti bjuder vi in till svampkurs med svampkonsulenten Maj Aspebo. Vi kommer att få lära oss om matsvampar, men även om rödlistade svampar som visar på höga naturvärden i skogen.

Vi kommer att hålla till i en skog någonstans i Övertorneå kommun, men platsen är ännu inte bestämd. Det blir en heldag mellan klockan 9-16, så ta med egen lunch och fika. Kursen är avgiftsfri och för medlemmar i Naturskyddsföreningen Norrbotten. Medlemmar från Övertorneå-kretsen kommer prioriteras i första hand. Även barn är välkomna!

Eventuella frågor och anmälan görs till ordförande Marie på telefon 070-594 5707 eller e-post persson.marie82@gmail.com

Hoppas vi ses i svampskogen!