Staffan Lindberg uppträder i Juoksengi 27 augusti

TV-affisch_Staffan_Lindberg
I samband med firandet av Övertorneå som EKO-kommuns 30-årsjubileum (se separat info) har Övertorneå Naturskyddsförening fått möjlighet att hälsa musikern, författaren och koldioxidbantaren Staffan Lindberg välkommen till ett extra uppträdande i Juoksengi!
Kom på detta och du kommer garanterat att vilja se och höra honom även på onsdag kväll i Övertorneå!

För dig som inte känner till Staffan Lindberg kommer här en kort presentation:
• Varit medlem i vokalgruppen Vibafemba
• Fått Povel Ramels Karamelodiktstipendium.
Farfar hette Per-Alexander Lindberg och var nästan känd trubadur i Gällivare.
• Bor i Uppsala och brukar köra el-moped tillsammans med en känd TV-meteorolog mellan Ystad och Haparanda.
• Skrivit Sveriges roligaste klimatbok med den absurt långa titeln Jag skulle ha bytt till lågenergilampa i hallen – en koldioxidbantares bekännelser. En bok som han givetvis kommer att ha med några ex av.
• Har aldrig uppträtt i Juoksengi – men har alltid önskat att få göra det!

Peak_Oil_Lindberg